26 Ağustos 2011 Cuma

ERKEK DEDİĞİN...

Önceki gün nostaljik bir Tunalı Hilmi gezintisi ve alışverişin ardından, biraz soluklanmak için Kuğulu Park'ta bir banka oturdum. Yanımdaki bankta da iki bayan oturuyor; ister istemez kulak misafiri oldum sohbetlerine:
Otuzlu yaşlarda, hafiften şehla gözlü olanı diğerine söz hakkı tanımaksızın konuşuyordu, "Erkek konusunda mükemmeliyetçi olacaksın. Mükemmel olduğuna karar verdiğin erkekle evleneceksin. Bak, ben acele karar verdim, geldiğim noktayı görüyorsun."
Genç bayanın anlatım biçimi ve söz ettikleri ilgimi çekmişti, dinlemeye devam ettim: "Erkek dediğin sorumluluğunu bilecek; beş aylık hamileyim, çocuğumun cinsiyetini öğrenmeye, hastaneye tek başıma gidiyorum, hem de otobüsle. Götürsene araban var, neymiş, arkadaşı askere gidiyormuş da onu uğurlayacaklarmış."
Yirmili yaşlarda, üniversite öğrencisi görünümlü genç kız birşey söyleyecek oldu, beriki fırsat vermedi, "Erkek dediğin güven vermeli, tutarlı olmalı. Benimki akşamları çok sık dışarı çıkardı, dönüş saati belirsiz... Arkadaşlarımla buluştum, kahveye gittik, maç izledik falan derdi, derdi ama bilmiyorum."
"Erkek dediğin çok konuşmamalı. Çok konuşan erkekler genellikle doğru söylemezler. Çok ve boş konuşurdu benimki, yalanları hep sonradan ortaya çıktı. Neyseki boşandık da başımı dinliyebiliyorum"
diye sürdürdü konuşmasını.
Daha birçok "erkek dediğin" sözcükleriyle başlayan cümleler kurdu.




Sokrates, "Evlenin ya mutlu olursunuz, ya da benim gibi filozof" demiş. Sokrates'in karısı o kadar çok konuşurmuş ki, saygıdeğer filozofu çileden çıkarır, başının etini yermiş. Sokrates dayanamamış ve evi terk etmiş. Kendini felsefeye adamış... Bu anekdotu anımsadım. Yukarda sözünü ettiğim kadının -eski- kocasının büyük bir filozof olma potansiyeline sahip olduğunu düşündüm.

4 yorum:

  1. Hamile bayan için üzüldüm.Hak veriyorum,götürse ne olur sanki!
    Kadınların eşlerinden istedikleri en önemli şey "sevgi ve ilgi"dir aslında.Muhabbetlerin temel konusu ilgisizlik...
    Bu arada sokakta konuşurken daha çok mu dikkat etmeliyiz?:)
    not:Maillerinle ilgilenmiyorsun sanırım.Bir süre önce bir mail göndermiştim...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazıydı bu, özellikle son paragrafla konuyu toparlayış biçimine bayıldım. Evlilik konusunda yorum yapmaktan kaçınıyorum zira yorumumdan bir yazı çıkabilir. Herşeye rağmen doğru insanla güzel bir paylaşım deyip noktayı koyayım.

    YanıtlaSil
  3. Harika! Demek Sokrates'in de arkasinda bir kadin var ama cok konusan bir kadin.
    Bence kadin erkek arasinda birbirini tamamlama unsuru cok onemli. Oyle ciftler guzel anlasiyor.

    YanıtlaSil
  4. Tolga nasilsin? Ben ara verdim bayagidir ama sen benden de uzun ara verdin. Birseyler yaz da yorum yapalim. Ozletme kendini. Kendine iyi bak

    YanıtlaSil