2 Aralık 2011 Cuma

Kader Kısmet

"Bugün bir deste piyango biletinin arasından birisini çektim ve ücretini ödedim. Bilete bir göz attım; birbirini tekrarlayan numaralar oldukça fazla. Bu numaralara hayatta çıkmaz diye düşündüm, değiştirmek istedim, bileti uzatarak, "Numaralar saçma, değişterelim" dedim piyangocuya. "Kısmetini kırma" diye kesin konuştu piyangocu, "Kısmetini kırarsan olmaz, belki bu rakamlara çıkacak" diye sözünü tamamladı. Kırmadım/tepmedim kısmetimi, bileti alıp uzaklaştım.
İş yerime doğru yürürken kısmet kavramı üzerine düşündüm. Neydi kısmet dedikleri? Ne çok deyim vardı içinde kısmet sözcüğünü barındıran: Kısmetten ötesi yok, kısmeti açık, kısmeti kapalı/bağlı, kısmetse olur... Sanırım evlilik söz konusu olduğunda kısmet sözcüğü temel söz...
Kısmet, "daha belli değil, olabilir de olmayabilir de" anlamına geliyor halk arasında yaygın olan kullanımına baktığımızda. Teolojik açıdan baktığımızda ise kader kavramıyla neredeyse özdeş bir anlamı var. Kısmetimizi de kendimiz çizebilir miyiz?
Önümüzdeki yıla her yılkinden farklı beklentiler ve umutlarla giriyorum. Köklü değişikler yapmak istiyorum hayatımda ki bunun sinyalleri var. Benim için dua ederseniz sevinirim. Ha isteklerimin hiçbiri gerçekleşmedi diyelim, dert etmem, "kısmet değilmiş"derim, bu kadar basit..."